Join The Fan Lab, a private Fandom research community for users in the US and UK where you will be asked to share your opinions on all things gaming and entertainment! Click here to see if you qualify

Világfaló

Innen: Terraria Wiki
Világfaló
Eater of Worlds.png
Jellemzők
TípusFőellenség – Kukac
ÉghajlatRomlottság
MIKukac
Életerő7485 / 10479
HL-i ellenállás100%
EllenhatásGyengeségGyengeség
1/20 (5%) esély

Időtartam10 perc
LeírásCsökkenti a fizikai képességeid
ImmuntásMérgezettÉgsz!Átkozott LángZavartságIdegméregÁrnyláng
Map Icon Eater of Worlds.png
Térképikon

Eater of Worlds Trophy.png "Sikolyok visszhangzanak körülötted..." Eater of Worlds Trophy.png

A Világfaló egy nehézmód előtti óriási romlott kukac. A megidézéséhez 3 árnygömböt kell széttörni, vagy egy féregételt kell használni a romlottságban.

A világfaló nem egyetlen célpont, hanem egy 50 szakaszból (1 fej, 48 test, 1 farok) álló lánc, különálló életerővel. Ha bármely belső testrésze elpusztul, a kukac több kisebb kukacra szakad, mindegyik saját fejjel és farokkal. Mindegyik szakaszt meg kell ölni ahhoz hogy a teljes kukacot megöljük.

A Világfalóval való harc az egyetlen módja az árnypikkelyek megszerzésének, legyőzése nagy mennyiségű démonércet is nyújthat. Megölésükkor a szakaszok is dobják ezeket, de sokkal többet kaphatunk ha az egész kukacot legyőzzük. A Világfaló ellenáll a méregnek, égésnek, zavartságnak, átkozott lángoknak, idegméregnek és árnylángnak, és mint minden kukac, ellenáll a lávának.

A Világfaló legyőzése lehetővé teszi hogy a Csapos megjelenjen a világban.

A karmazsin változata a Cthulhu agya. A nehézmódbeli mechanikus párja a Pusztító.

Miközben él, a Főellenség 1 fog játszani.

Részek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

VilágfalóFej
Eater of Worlds Head.png
Jellemzők
TípusFőellenség része
ÉghajlatRomlottság
MIKukac
Sebzés22 / 48
Életerő65 / 91
Védelem2 / 4
HL-i ellenállás100%
ImmuntásMérgezettÉgsz!ZavartságÁtkozott LángIdegméregÁrnyláng
Zsákmány
Érme 3 Ezüstérme
VilágfalóTest
Eater of Worlds Body.png
Jellemzők
TípusFőellenség része
ÉghajlatRomlottság
MIKukac
Sebzés13 / 20
Életerő150 / 210
Védelem4 / 6
HL-i ellenállás100%
Zsákmány
Érme 3 Ezüstérme
VilágfalóFarok
Eater of Worlds Tail.png
Jellemzők
TípusFőellenség része
ÉghajlatRomlottság
MIKukac
Sebzés11 / 17
Életerő220 / 308
Védelem8 / 10
HL-i ellenállás100%
Zsákmány
Érme 3 Ezüstérme

Teljesítmény[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Achievement Worm Fodder.png
Összegilisztázva • "Győzd le a világfalót, a romlottságban lakozó óriásférget!"
Győzd le a világfalót az első alkalomkor. Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat

Megjegyzések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ha a játékos elhagyja a romlottságot, a Világfaló eltűnik (kivéve ha a játékos a karmazsinba menekül). Ez akkor is megtörténik ha a játékos előtte megtisztította a romlottságot tisztító porral vagy szennyezővel: az üzenet a főellenség támadásáról meg fog jelenni, viszont a kukac gyorsan le fog süllyedni és ezzel eltűnni.
  • A Világfaló megidézése egy féregétellel miközben egy már életben van nem fog működni és a féregétel sem fog eltűnni. Árnygömbökkel viszont többet is meg tudunk idézni, de csak a legutolsó fej fog teljes értékű zsákmányt dobni és a halálüzenetet kiírni.
  • Habár egy főellenség, lehetséges hogy az egyik szakasza dobjon egy véres macsétát vagy egy pengekesztyűt Halloween idején.
  • Mivel mindegyik szakasza tud dobni zsákmányt, ezért a megölése egy jó módja az ajándékok és a cukros zsákokok gyűjtésének.
  • A Világfaló szakaszai különböznek egymástól: a fejének jóval nagyobb a sebzése mint a testének vagy a farkának, viszont jóval kevesebb az életereje is.
  • Egyedüli szakaszok képtelenek létezni maguktól. Ha egy két szakaszból álló kukac egyik szakaszát megöljük, mind a kettő szakasz egyszerre pusztul el.
  • Amikor egy szakasz meghal, mindig két új kukac keletkezik. Az a szakasz amelyből a farok lesz fel fogja teljesen gyógyítani az életerejét, a szakasz amelyből a fej lesz nem fog gyógyulni.
  • A leidéződésének helye függ a játékos helyzetétől, nem pedig a pálya aljától. Attól függően hogy hol lett megidézve, megakadhat egy barlang alatt. Viszont ez csak néhány másodpercig lesz így, mivel át tud menni a kockákon.
  • Amikor támad, egy feltekeredett helyzetben kezd, amely szépen lassan kioldódik. Ebben a helyzetben megtámadva mindegyik szakasza sebződni fog, pillanatok alatt ez megölheti a kukacot. Ez a Pusztítóra is igaz.
  • Amikor eltűnik, lefelé halad ameddig el nem éri a térkép alját.
  • A Világfaló csak nagyjából 65%-os sebzést szenved a Molotov-koktéloktól.

Szakértőmódbeli változások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Tippek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

További stratégiákhoz a Világfaló legyőzéséhez, beleértve a fegyvereket és az arénát, lásd: Útmutató:stratégiák a Világfalóhoz..

  • Ellenfeleken átütő fegyverek hasznosnak bizonyulhatnak a Világfaló ellen a nagy mérete és sok szakasza miatt.
    • Emellett a nagy hatásterületű fegyverek, mint a gránát, is sok sebzést okozhatnak. Érdemes viszont megjegyezni hogy szakértőmódban a robbanószerek, beleértve a gránátot, sokkal kevesebbet sebeznek.
  • Az udvari bolond nyilai kifejezetten hasznosak lehetnek a Világfaló ellen. A végtelen számú ellenfelen átmenő hatásuk lehetővé teszi nekik hogy teljes szakaszokat pusztítsanak el mielőtt leválnának.
  • Az egyedüli kukacoknak szokásuk a földbe menekülni miután a fejük elpusztul.
  • Ha lehetséges, próbáld a fejüket vagy a farkukat célozni, így nem fog szétesni több kisebb kukacra.
  • A Világfalóval való harc egy jó módja a pénzszerzésnek nehézmód előtt. Játék közepi páncélzat és fegyverzet megkönnyítheti a harcot, és a zsákmány eladása 9-11 Aranyérme-ét is hozhat átlagosan.
  • Nehézmódban ez a legkönnyebb módja az éjszaka lelkének és a romláskulcs gyűjtésének, mivel minden szakasznak van esélye hogy dobjon egyet.
  • A romlástövis (20% eséllyel dobják az árnygömbök) hasznos lehet a Világfaló ellen, hiszen át tud menni a falakon, és több szakaszt is tud sebezni egyszerre.
  • Mivel a Világfaló néhányszor be fog szorítani, egy gyors módja a kiszabadulásnak hogy egy ágyat teszel le az arénába, melyre később tudsz teleportálni.
  • Egy 15x15-ös dobozban lehet vízgömböt használni ellene, viszont sok életre és manára lesz szükséged. Hasonló stratégia használható Cthulhu agya ellen.
  • Szakértőmódban a Világfaló nagy valószínűséggel el fogja tüntetni az összes pénzt amelyet a játékos dob halálakor, mivel mindegyik szakasz egy külön ellenfélnek számít.
  • A nyálkahátas el fog rugaszkodni az undorító köpetekről ha felülről rájuk esik, a játékost sértetlenül hagyva.

Bemutató[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Asztali 1.1.2:
    • Mostantól a szentelt földben széttört árnygömbtől is előjöhet, de el fog menekülni, mivel nincs a romlottságban.
  • Asztali 1.0.6:
    • Nem számít többé legyőzöttnek ha elmenekül.
    • Fej életének csökkentése 80-ról 65-re, sebzés csökkentése 43-ról 22-re.
    • Test életének csökkentése 210-ről 150-re, sebzés csökkentése 18-ról 13-ra, védelem csökkentése 7-ről 4-re.
    • Farok életének csökkentése 300-ról 220-re, sebzés csökkentése 15-ről 11-re, védelem csökkentése 10-ről 8-ra.
  • Asztali 1.0.5:
    • Nem dob többé árnypáncélt.
    • Nem követi többé a játékosokat a romlottságon kívűlre.
    • Fej életének csökkentése 140-ről 80-ra, sebzés csökkentése 50-ről 43-ra.
    • Test életének csökkentése 230-ról 210-re, sebzés csökkentése 25-ről 18-ra.
    • Farok életének csökkentése 350-ről 300-ra.
  • Asztali 1.0.4:
    • Kijavítva hogy a féregétel kiválasztása már elég ahhoz hogy megidézze.
    • Fej életének növelése 120-ról 140-re, sebzés növelése 40-ről 50-re, védelem növelése 0-ról 2-re.
    • Test életének növelése 200-ról 230-ra, sebzés növelése 10-ről 25-re, védelem növelése 4-ről 7-re.
    • Farok életének növelése 300-ról 350-re, sebzés növelése 10-ről 15-re, védelem növelése 8-ról 10-re.

Sablon:Worms