Sivatag

Innen: Terraria Wiki
BiomeBannerDesert.png
Lásd még: Földalatti sivatag.
Az 1.3.3-ban megjelent hőtorzulás.

A sivatag egy homokkal teli éghajlat. Minden pályán általában legalább kettő sivatag lesz. Egy sivatag nagyobb lesz a többinél, és abból fog levezetni egy hatalmas gödör a földalatti sivatagba. Ritkán piramisok is megjelenhetnek sivatagokban. Tavak is megjelenhetnek, ezekben a víz sárgás lesz.

Egy sivataghoz legalább 1000 homokkocka kell, ettől fog megváltozni a víz és háttér, de már egyetlen homokkockán nőhetnek sivatagi növények, és jöhetnek sivatagi ellenfelek. A sivatagokat felülírja a legtöbb másik éghajlat, beleértve az óceánt. Eső eshet a sivatagokban csak úgy mint a többi felszíni éghajlaton. Asztali számítógépes változat Asztali számítógépes változat és Konzolos változat Konzolos változaton homokviharok is lehetnek, amitől különleges ellenfelek jelennek meg, és a játékost is tolni fogja a szél.

Nehézmódban a romlottság/karmazsin és szentség megnövekedett terjedésének mértéke könnyen átváltoztatja a megmaradt sivatagokat. A világ alkotásakor keletkezett romlott/karmazsin sivatagok is átváltozhatnak szentelt sivatagokká ha elég közel vannak hozzá. Minden változata hasonlítani fog a szennyező éghajlatra: a zene ugyanaz, az ellenfelek ugyanazok (kivéve a múmia változatai, és a homokvihar ellenfelei), és a háttér is csak részben különbözik. A homok ki lesz cserélve ébenhomokra, karmazsin homokra, vagy gyöngyhomokra. A színe meg fog változni, de a kaktusz kaktuszt fog dobni a kivágásakor, és vízlevél ugyanúgy fog nőni szentelt sivatagban.

Ez az egyetlen éghajlat különleges horgászládák nélkül.

  • Romlott sivatag
  • Karmazsin sivatag
  • Szentelt sivatag

Tartalma[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Megjegyzés: tobábbi sivatagi tárgyak találhatóak a földalatti sivatagban, homokviharok során, és piramisokban.

Ellenfelek
Zsákmány
Sima, sötét, és világosmúmiáktól:
Sima múmiáktól:
Világos és fantommúmiáktól:
Árnymúmiáktól:
Hangyalesőktől:
Rohamozó hangyalesőktől:
Eladásra

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Asztali 1.2.3: Kijavítva, hogy a karmazsin sivatagokban nem vörös a víz.
  • Asztali 1.2:
    • A víz mostantól sárga.
    • Mostantól van saját zenéje.
  • Asztali 1.1:
    • A kaktusz többé nem sebzi a játékost.
    • Külön háttere van.
  • Asztali 1.0.6:
    • A kaktusz többé nem löki hátra a játékost, és nem üti ki a felette lévő kockákat amikor nő.
    • Mostantől a sivatag a világ középpontjától távolabb van.
  • Asztali 1.0.2: Homok mostantól nem jelenik meg egy bizonyos távolságig a világ középpontjától. Így a játékos könnyebben juthat fához.