Húsfal

Innen: Terraria Wiki
Húsfal
Wall of Flesh.png
Jellemzők
TípusEnemy
MIHúsfal
Sebzés50 / 150 (melee)
Életerő8000 / 11200
Védelem12 / 18
HL-i ellenállás100%
Ellenhatás(unknown)(unknown)
IdőtartamWhile the player is within 1800 feet (900 blocks) from the boss.
Leírás
Ellenhatás(unknown)(unknown)
IdőtartamWhen the player is within 1800 feet (900 blocks) behind the boss.
Leírás
ImmuntásMérgezettÉgsz!ZavartságÁtkozott LángIdegméregÁrnyláng
Zsákmány
Érme 8 Aranyérme
Map Icon Wall of Flesh.png
Map Icon

Wall of Flesh Trophy.png "The master and core of the world..." Wall of Flesh Trophy.png

the items, lásd: Flesh Block and Flesh Block Wall.
A Player facing the Wall of Flesh.

A Húsfal egy nehézmód előtti főellenség, amely csak az alvilágban idézhető meg. Ő a legnehezebben legyőzhetőnek tekintett főellenség a nehézmód előtt. Ha legyőzted, a világ visszafordíthatatlanul átvált Nehézmódba. Ez a játékosoknak új kihívásokat, és több helyszínt és dolgot nyújt felfedezésre.

A Húsfal legyőzéséhez a játékosnak valamelyik szemet vagy a szájat meg kell támadnia. Mindhármuk ugyanazzal az életerővel rendelkezik, tehát bármelyiket megtámadva a három közül a főellenség teljes életét fogja csökkenteni. A szemeket támadva hozhatod be a legtöbb sebzést, mert nekik van a legkevesebb védelmük. A többi részére hatástalanak a fegyverek, így azok támadása nem csökkenti az életerejét.

Lásd alább az információkat a rémültség és a nyelv ellenhatásokról.

Megidézés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Húsfal megidéződik, amikor egy vudu baba lávába lett dobva az alvilágban, ha a Segítő életben van (ezt az alvilágban kell megtenni; láva bármely másik rétegben csak ki fogja végezni a Segítőt és nem fogja a Húsfalat megidézni). Ez rögtön meg fogja ölni a Segítőt és megidézni a főellenséget. Ez megtehető egy vudu démon megölésével, aki viszi a babát, amikor egy láva tó felett repül, vagy felvenni az eldobott segítő vudu babát és bedobni a lávába manuálisan.

Ha a Segítő nincs életben amikor a vudu baba el lett dobva, a Húsfal nem jelenik meg és a tárgy eltűnik bármilyen hatás nélkül. Ha már megidézted a Húsfalat legutóbb vagy a Segítő meg lett ölve egy másik példában, legyél biztos abban, hogy a Segítő visszajött mielőtt megidéznéd a Húsfalat újra. Az Asztali számítógépes változat Asztali számítógépes változat, Konzolos változat Konzolos változat és az Régi generációs konzolos változat Régi generációs konzolos változat, a ház menü használható, hogy lásd melyik NPCk vannak még életben. A minitérkép is használható a Segítő jelenlétének megtekintésére az összes verzión.

A húsfal csúszási iránya a megjelenőpontjától függ. Ha leidézzük bárhol a világ közepétől balra akkor balról jobbra fog csúszni, de ha a középtől jobbra, akkor pedig jobbról balra fog csúszni, mindegy milyen irányból lett a vudu baba a lávába dobva. A maximum harci hely elérése a világ bal vagy jobb sarkán érhető el, ezeken a területeken túl rengeteg a természetes építmény és igényelhet lávatúlélő felszerelést, vagy építést.

Támadások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Húsfal óriási, elfoglalja a teljes képernyőt függőlegesen. Ha megjelent, lassan csúszik végig a világon egy bizonyos irányban, állandóan a játékost kényszerítve a mozgásra az időtartam alatt, miközben akadályozzák a játékost az alvilág szokásos veszélyei is. Muszály legyőzni mielőtt eléri a világ másik szélét, különben eltűnik, és minden játékos az alvilágban meghal (az egyedi halálüzenettel "<JátékosNeve> meg lett nyalva.").

Ha megjelenik a Húsfal, minden játékos 1800 láb-ra meg lesznek sújtva a rémültség ellenhatással. A hatás addig tart, amíg a játékos vagy a Húsfal meg nem hal. Ha egy játékos visszatér a csatába, újra meg lesznek sújtva a hatással. A hatás alatt lévő játékosok nem hagyhatják el az alvilágot. Ha megpróbálunk kijutni, vagy a Húsfal mögé kerülünk megkapjuk az "A nyelv" ellenhatást. Ha megpróbálunk kijutni varázs vagy jég tükörrel, hazatérés italával, teleportálóval, vagy messzire elfutni a faltól és kilépni, a játékost megöli rögtön az egyedi halálüzenettel: "<JátékosNeve> megpróbált elszökni."

Amikor az "A nyelv" ellenhatás aktív, egy inda ragadja meg a játékost és húzza a Húsfal szájához, akár blokkokon át az úton, és magas sebzést okozva a játékosnak (50 sebzés per másodperc). Ez alatt a játékos képtelen mozogni vagy tárgyakat használni.

A Húsfal sebessége nő, ahogy az életereje csökken. Szakértő módban, elérhet 50 mph-t mikor 500 HP-val rendelkezik (Hermész csizmáihoz képest 30 mph-val gyorsabb, villámló csizmákhoz képest 34-gyel, és a nyúl hátashoz képest pedig 38-cal).

Additionally:

  • A Húsfalnak vannak kisebb szájai, amelyeket Éhezőknek neveznek, mindegyik egy hosszú indához csatolt. A játékosok felé mennek és sebzik őket. Ahogy a Húsfal minnél jobban sebződik, többet sebeznek és jobban állnak ellen a támadásoknak. Amikor eléggé sebzettek, leszakadnak az indákról és a játékosok felé repülnek gyors sebességgel.
    • Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat Szakértő módban az éhezők mindig újra megjelennek amíg a Húsfal életben van.
  • A Húsfal szemei lézert lőnek. Ahogy az életereje csökken, a lézerek többet sebeznek nagyobb mennyiségben.
  • A Húsfal piócákat "böfög" a szájából amelyek a játékosokat kergetik. Ezek mindig szíveket dobnak halálukkor.
    • Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat Szakértő módban a piócák csak 20% eséllyel dobnak szíveket halálukkor.

A harc után[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Amikor a Húsfal meghalt, az zsákmányait egy lebegő, teljesen lezárt keretbe dobja, amely démoni téglából van ha a világban romlottság van, Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat vagy karmazsin téglából, ha a világban karmazsin van. Az egyetlen dolog amit biztosan eldon, az a szent kalapács, amely egy alapvető eszköz a nehézmód kezdetekor.

Nehézmód[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Teljes cikk: Hardmode

Amikor az első alkalommal győzzük le a Húsfalat, egy állapoti üzenet kijelzi: "A sötétség és a világosság ősi lelkei szabadon lettek engedve.", Mobile Version verzión egy szövegdoboz jelenik meg amiben információ van a nehézmódról, és a világ átvált nehézmódba. A nehézmód új éghajlatokat, új és keményebb ellenfeleket, és a felszerelés újabb szintjeit hozza be.

Két átlós csíkban formázódik a szentelt föld és a romlottság vagy karmazsin egy "V" alakban az alvilág közepétől, végig a felszínen. A karmazsin vagy romlottság és a szentelt föld jóval gyorsabban terjed, végül beteríti az egész világot ha nincs közbelépés.

A Húsfal részei[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Húsfal
Wall of Flesh Mouth.png
Jellemzők
TípusBoss
ÉghajlatThe Underworld
MIHúsfal
Sebzés50 / 150
Életerő8000 / 11200
Védelem12 / 18
HL-i ellenállás100%
Zsákmány
Érme 8 Aranyérme
HúsfalWall of Flesh Eye
Wall of Flesh Eye.png
Jellemzők
TípusBoss
ÉghajlatThe Underworld
MIHúsfal szeme
Sebzés50 / 150 (melee)
22-30 / 44-60 (eye laser (depending on health))
Életerő8000 / 11200
Védelem0 / 6
HL-i ellenállás100%
Zsákmány
Érme 8 Aranyérme
Éhező
Jellemzők
TípusBoss
ÉghajlatThe Underworld
MIÉhező
Sebzés30 / 60 (WoF health 75%+)
45 / 90 (WoF health 50%+)
60 / 120 (WoF health 25%+)
75 / 150 (WoF health <25%)
Életerő240 / 336
Védelem10 / 16 (WoF health 75%+)
20 (WoF health 50%+)
30 (WoF health 25%+)
40 (WoF health <25%)
HL-i ellenállás-10% / 1%
ImmuntásZavartság
ÉhezőThe Hungry II
The Hungry II.png
Jellemzők
TípusBoss
ÉghajlatThe Underworld
MIDémonszem
Sebzés30 / 60
Életerő80 / 112
Védelem6
HL-i ellenállás20% / 28%
ImmuntásZavartság
  • Tárgy (Darab)Esély
  • 75%

Jegyzetek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ha gondjaid akadnak azzal, hogy a Segítő nem jön vissza, legyél benne biztos, hogy ne legyen közben semmilyen esemény. Visszautazni az eredeti éledési pontodra felfedhet egy folyamatban lévő eseményt, például egy kobolt inváziót, és megengedi, hogy befejezd. És muszály nappalnak lennie, hogy a segítő visszajöhessen.
  • Ha a Segítő NPC meghal lávával kapcsolatosan, (elég) akkor a Húsfal nem fog megjelenni.
  • A Húsfal az egyetlen a sok főellenség közül, aki a játékos távolságától függően nem fog eltűnni. Ha egyszer leidézted, akkor tűnik csak el, ha eléri a világ egyik szélét, ami a játékost is kivégzi.
    • Ez azt is jelenti, hogy nem fog eltűnni egy játékos halálakor, vissza lehet menni folytatni elég gyorsan miekőtt elérné a világ egyik szélét.
  • Lehetséges, hogy visszajön a Segítő amikor a Húsfal még életben van. Ilyenkor egy vudu baba lávába dobása meg fogja ölni a Segítőt, azonban nem fog egy második húsfalat megidézni.
  • A Húsfal megpróbálja elfoglalni az alvilág barlangi helyét a szemeinek fel-le mozgatásávak; a tájolása a szolid blokkok közel/távollététől függ, és 4-5 blokkra távolodik a folyékony dolgoktól. Ez azt jelenti, hogy egy híd építése a szemeket állandó magasságban fogja tartani 4-7 blokkra a hídtól.

Tippek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

További stratégiákhoz a Húsfal legyőzéséhez, beleértve a fegyvereket és az arénát, lásd: Guide:Wall of Flesh strategies.

Apróságok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Annak ellenére , hogy hússal van körülvéve, a Húsfal jóval a karmazsin előtt benne volt a játékban, és ez a hús téma egy véletlen egybeesés.
  • Az éhező a Húsfal szájának kisebb verziójának tűnik.
  • Habár a szemek és a száj a Húsfalból ellenáll számos ellenhatásnak, az éhezők egyedül a zavartságra immunisak.
  • Mivel a húsfal megölése csíkokban kreálja a szentelt földet és romlottságot/karmazsint, ha a világ közepéhez közel győzöd le, dobhat fény lelkét vagy éjszaka lelkét halálakor, csak ha a világ már átalakult nehézmódba a státusz üzenet előtt.
  • A Kiborg egyik idézete: "Legyőzted már a <Segítő Neve> falat?", amely egy utalás arra, hogy a Húsfal a Segítőből hozott áldozatkor jelenik meg.
  • A Húsfal szeme hasonló a Cthulhu szeme első alakjára.

Achievements[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Achievement Still Hungry.png
Még mindig éhes • "Győzd le a húsfalat, a világ olvadt magjának mesterét, aki csak egy méltó áldozat után ébred fel!"
Győzd le a húsfalat az első alkalomkor. Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat
Achievement It's Hard!.png
Ez nehéz! • "Ereszd el a sötétség és világosság ősi lelkeit a világban, ezzel erősebb ellenfeleket hívva, és megszórva a világot mesés kincsekkel (és szivárványokkal!)!"
Lépj át nehézmódba. Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat
Achievement Challenge Accepted.png
Challenge Accepted • "You have unlocked Hard Mode!"
Unlock Hardmode. Régi generációs konzolos változat

History[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]