Join The Fan Lab, a private Fandom research community for users in the US and UK where you will be asked to share your opinions on all things gaming and entertainment! Click here to see if you qualify

Csontkirály

Innen: Terraria Wiki
CsontkirályKoponya
Skeletron Head.png
Jellemzők
TípusFőellenség
ÉghajlatFelszín
MIFej
Sebzés32 / 70
9999 (nappal)
Életerő4400 / 8800
Védelem10 / 100 (ha a kezei élnek)
0 (forgás közben)
9999 (nappal)
HL-i ellenállás100%
EllenhatásVérzésVérzés
100% esély

Időtartam3-5 másodperc / 6-10 másodperc
LeírásNem enged életet regenerálni
ImmuntásMérgezettÉgsz!ZavartságÁtkozott LángIdegméregÁrnylángÁttörveBecellázvaHajnalhasadva
Zsákmány
Érme 5 Aranyérme
Map Icon Skeletron.png
Térképikon
CsontkirályKéz
Skeletron Hand (NPC).png
Jellemzők
TípusFőellenség része
ÉghajlatFelszín
MIKéz
Sebzés20 / 44
Életerő600 / 1560
Védelem14
HL-i ellenállás100%
EllenhatásLassúságLassúság
50% esély

Időtartam0.5-1 másodperc
LeírásCsökkenti a mozgási sebességed
ImmuntásMérgezettÉgsz!ZavartságÁtkozott LángIdegméregÁrnyláng
A mesterem nem idézhető meg a nap fénye alatt.

Öregember

Skeletron Trophy.png "A kazamata elátkozott védelmezője..." Skeletron Trophy.png

A Csontkirály egy nehézmód előtti főellenség. A legyőzése elengedhetetlen ahhoz hogy lemenjünk a kazamatába. Ellenáll a méregnek, az égésnek és az átkozott lángoknak.

A Csontkirály legyőzése után a játékos szabadon beléphet a kazamatába, valamint megszabadítja az átkától az Öregembert, ezzel lehetővé téve hogy a Ruhakereskedő megjelenjen a világban.

Ha belépsz a kazamatába mielőtt legyőzted a Csontkirályt, akkor kazamataőrök fognak megjelenni miután eléred a 0-ás mélységet, megölve a játékost egyetlen ütéssel. Még ha a játékosnak sikerül is legyőznie az őröket, újak fognak megjelenni amíg a Csontkirály le nem lesz győzve.

Miközben él, a Főellenség 1 fog játszani.

Megidézése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Csontkirályt úgy lehet megidézni ha este beszélünk az Öregemberrel a kazamata bejáratánál, aki el fog tűnni és meg fogja idézni a Csontkirályt ha az “Átok” lehetőséget választjuk. Ha nappal beszélünk hozzá, akkor meg fog kérni minket hogy este térjünk vissza. Naponta csak egyszer van lehetőséged megidézni a Csontkirályt, mivel az Öregember nem tér vissza reggelig.

A Csontkirályt ilyen módon lehet megidézni mielőtt meg nem hal, miután ez megtörtént, az Öregember meg lesz szabadítva az átkától, és többé nem jön vissza. Helyette, a Ruhakereskedő fog megjelenni, aki pedig be fog költözni egy üres házba. A Csontkirályt többször is meg lehet ölni a Ruhakereskedő vudubabája segítségével. A kiegészítő felszerelése lehetővé teszi hogy a játékos megölje a Ruhakereskedőt, amely megidézi a Csontkirályt. Ez a módszer csak este működik, nappal végrehajtva a Ruhakereskedő meghal, de nem idézi meg a Csontkirályt.

Támadási fázisok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Csontkirály egy hatalmas lebegő koponya két lebegő kézzel. Minden része át tud menni a kockákon, és próbálkozni fog hogy nekimenjen a játékosnak. Mindegyik része megölhető egymástól függetlenül, viszont a koponya megölése megöli a kezeket is.

A Csontkirály két támadási fázis között váltogat:

  1. A koponya felül marad miközben a kezek a játékos felé suhintanak
  2. A koponya forog, követve a játékost, ebben az állapotában megnövekedik a sebzése, de lecsökken a védelme.

Ha a játékosnak túl sok idő kell hogy megölje, és a hajnal virrad, akkor a Csontkirály elkezd úgy viselkedni mint a kazamataőr, folyamatosan forogva nagy sebzést kiosztani, ez pedig általában megöl minden játékost a közelben (nem lehetetlen őt megölni ebben az állapotban, de a játékosok hatalmas hátrányban fognak szenvedni). A Csontkirály ebben az állapotban fog maradni amíg meg nem hal vagy el nem megy, még akkor is ha a játékosoknak sikerül túlélniük a következő napnyugtáig.

Szakértőmód[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Csontkirálynak további jellemzői vannak szakértőmódban:

  • A koponya közel sebezhetetlen a magas védelme miatt, de mindkét kezének megölése után drasztikusan lecsökken a védelme. Miután az egyik kezét megöltük, a koponya elkezd átkozott koponyákra hasonlító, nyomkövetős lövedékeket lőni a játékos felé, melyeket gyorsabban lő ahogy az életereje közeledik 0 felé.
  • A Csontkirály gyorsabban mozog, és jobb az MI-je amikor több játékost céloz. Ezzel az új MI-vel még képes egy helyben tartani és sebezni a játékost miközben forog, ezzel majdnem azonnal megölve a játékost ha nem tud kiszabadulni (például lövőkampót használva).

Megjegyzések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Öregember a kazamatánál
  • A kazamatánál lévő Öregembert meg lehet ölni ha az életerejét lecsökkentjük nullára, viszont ez nem számít annak hogy megöltük a Csontkirályt, ezért az őrök támadni fognak, és az Öregember fel fog éledni.
  • A Csontkirály eltűnik ha mindegyik közeli játékos meghal vagy elmegy, és az Öregember a következő napon fel fog éledni.
  • Ha nem öljük meg napkeltéig, akkor megnövekedik a sebzése és védelme, effektíve egy kazamataőrré téve.
    • A megnövekedett védelem és sebzés nem fog visszaállni napnyugtakor.
  • Ha a Csontkirályt megöljük a nappali alakjában, akkor még mindig fogja dobni a normális zsákmányát, az őrök nem fognak támadni és meg fogja adni a "Kicsontozva" nevű teljesítményt.

Tippek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

További stratégiákhoz a Csontkirály legyőzéséhez, beleértve a fegyvereket és az arénát, lásd: Útmutató: stratégiák a Csontkirályhoz.

  • A varázstükör vagy a hazatérés italának használata után a Csontkirály eltűnik, ahelyett hogy követné a játékost.
  • Ne ugorj a Csontkirály koponyájára a nyálkahátassal, mivel eltűnhet ha túl magasra mész. A kazamata bejáratánál viszont biztonságos használni.
  • Gondos odafigyeléssel és tervezéssel megoldható hogy a kéz eltűnjön, és csak a koponyával kelljen harcolni.
  • Egy teljes kövületpáncéllal és nagyjából 50 gránáttal könnyen megölhetjük mindkét kezét.
  • Visszapattanó fegyverek (például a vízgömb) hasznosnak bizonyulhatnak ellene.
  • Többjátékos módban egy ágy felállítása a kazamata közelében lehetővé teszi hogy a meghalt játékosok később egyszerűen becsatlakozzanak a harcba miután felélednek.
  • A méhpuska, méhnát vagy a méh térde hamar alkothat egy méhrajt folyamatos sebzésért.
  • A kezek célzása ajánlott, hiszen mindkettő legyőzése sokkal egyszerűbbé teszi a további harcot azzal hogy a játékosnak kevesebb dolgot kell kikerülnie.
  • Szakértőmódban a Csontkirálynak több mint 100 védelme van addig ameddig a kezeit meg nem ölik.
  • Szakértőmódban, ha a játékos folyamatosan mozog különböző irányokba, akkor a legtöbb nyomkövetős koponyát ki fogja kerülni; érdemes azt is megjegyezni hogy nem mennek át a kockákon.
  • Szakértőmódban egy jó módja a Csontkirály megölésének hogy jojókat használjunk egy tető alatt.
  • A tüskegolyók szétszórása az arénában megkönnyítheti a harcot.

Érdekességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ha azt feltételezzük hogy a játékos 175cm, akkor a Csontkirály koponyája 3,35 méter magas és 2,43 méter széles, a kezei pedig 3 méter magasak és 2 méter szélesek.
  • Ha beleszámoljuk az életerejébe a kezeinek az életerejét, akkor több élete van mint a szakértőmódbeli Húsfalnak.
  • A kazamataőrök pontosan úgy néznek ki mint a Csonkirály koponyája.
  • A Terraria-Edge of Space crossover előzetesén a Csontkirály átváltozik egy másik főellenséggé, az "Omegakirály"-lyá
  • Az angol neve, "Skeletron", hasonlít a "Skeletor"-ra, egy 80-as évekbeli rajzfilm, "He-Man", főgonoszának nevére.

Teljesítmények[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Achievement Boned.png
Kicsontozva • "Győzd le a csontkirályt, a kazamata elátkozott védelmezőjét!"
Győzd le a csontkirályt az első alkalomkor. Asztali számítógépes változatKonzolos változatMobilos változat

Bemutató[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Asztali 1.2.1.2: Mostantól a Ruhakereskedő helyébe jelenik meg amikor a Ruhakereskedő vudubabáját használjuk.
  • Asztali 1.0.6:
    • Koponya életének csökkentése 5000-ről 4400-ra, sebzésének növelése 30-ról 32-re.
    • Kezek életének csökkentése 800-ról 600-ra, védelmének csökkentése 18-ról 14-re, sebzésének csökkentése 25-ről 20-ra.
  • Asztali 1.0.5:
    • Koponya életének csökkentése 6000-ről 5000-re, védelmének csökkentése 12-ről 10-re, sebzésének csökkentése 35-ről 30-ra.
    • Kezek életének csökkentése 1200-ról 800-ra, sebzésének csökkentése 30-ról 25-re.